NYTT/SOMNA NOLL SJU

2009-07-25 @ 02:06:15


Ullared var det idag ja. Jag hittade en del och närmar mig fattigdomen i 180 km/h igen. Jag köpte i alla fall en svart cardigan, grå body, randig sjömansaktig topp (jag hatar ordet topp), en Beatleströja som jag tänker tvätta ur som bara den!, en cerise höstkappa, fyndiga saker som underkläder, hörlurar och paraply. Kanske bäst av allt - kamerastativ från netonnet, 300 spänn och ser betydligt dyrare ut. Nöjd!

Och ärligt talat.
Det är så fruktansvärt idiottråkigt att sova. Jag har usla sömnvanor.
På vardagarna när det inte är lov är jag uppe till ett, halv två nånstans. Jag kommer aldrig till punkten när jag tänker, okej, jag är trött, nu ska jag sova. Det finns bara inte i min värld. Det finns tusentals roligare saker att göra. Jag får fart runt klockan tio och förblir hyperaktiv ett tag tills jag måste tvinga mig själv att sova. Och jag vet hela tiden att jag kommer vara på vippen att somna i skolan, men jag drar mig verkligen för att lägga mig ändå. Det är så så så tråkigt.
Och visst blir jag sjukt trött i skolan när jag bara sovit fem-sex timmar. Så jag sover någon timme efter skolan. Gör sedan det jag ska, det jag måste, och det jag vill, blir hyperaktiv vid tio och allt börjar om.

Nu när det är lov sitter jag uppe till tre, minst. Utan någon särskild anledning. Jag vill bara inte sova! Det känns så... onödigt. Slöseri. Jag vill ha action, det måste hända något hela tiden.

Och trots att jag var i Ullared idag så får jag stinget av ångest för att "inget har hänt", sen blir jag förbannad på mig själv för det är fan inte ett dugg sant! Hur bortskämd får man bli? Det har ju hänt massor idag.
Men det spelar ingen roll vilken dag det är, spelar ingen roll vad jag gör, jag tycker alltid att jag har missat något.

Party med flickorna ikväll!
Partyyyy ikväll!
Festm0de!
Vilken kväll!

säger allas status på facebook. Och trots att jag kom hem för bara nån halvtimme sen då och inte hade en chans att dra ut på stan eller så, så blir jag irriterad att jag inte var där. Jag vill inte missa en sekund. Jag vill leva. Jag får aldrig någonsin nog. Jag vill inte sova, jag vill ha spänning, oväntade händelser, roliga händelser. Hela tiden.
Jag blir så fruktansvärt lätt uttråkad, det är patetiskt men sant. Känner mig så rastlös.

Det är fysiskt omöjligt att vara på två platser samtidigt, men jag vill så mycket. Jag vill inte förlora, slösa, tappa, ett enda ögonblick. Jag vill göra allt. Och när något i min bortskämda hjärna inser att det inte går, blir jag så förbannad, irriterad, får ångest.

Jag vill inte sova! Jag önskar att alla var vakna så att vi kunde göra något. Inte bara ligga och snarka på våra madrasser. Kommer antagligen vakna ett eller senare imorgon, som alla andra dagar. Men det känns som att jag inte bryr mig, för det regnar bara ändå.

Fast helst hade jag inte sovit alls.
Jag vill inte ha tråkigt, helt enkelt.
Jag vill ha roligt.

Kommentarer
Postat av: mia

omgogmogmg ett riktigt inlägg oooo

Nä men jag håller med, eller jag gör greje iofs, händer massa whie, blir jag som inte orkar ibland bara.



men du, dra ihop nåt på egen hand?

Förresten måstemåstemåste jag prata med dig, you're my shrink.

2009-07-25 @ 20:42:12
Postat av: Sara J

Jag känner igen mig. När det är lov vill jag egentligen göra saker hela tiden, skratta och ha roligt, iväg på utflykter, gå på stan, varje dag. Ändå blir det att jag sitter hemma. Det där med att gå in på facebook och se vad alla andra har haft för sig. Jag blir alltid besviken på mig själv, jag blir nästan besatt med att 'göra saker', har jag inte 'gjort' nåt så blir jag besviken. Varför är man så knäpp ibland? Har iaf tänkt att skriva ett mail till dig väldigt snart.

2009-07-27 @ 18:41:13
Postat av: Sigrid

JAG KOMMER HEM PÅ FREDAAAAAA COWBOY! :D:D:D

2009-07-29 @ 12:31:13
URL: http://sigridlinnea.blogg.se/
Postat av: emma

har du en fin onsdag? (:

2009-07-29 @ 15:33:52
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: emma

the sims är för jävla bra. vad gör du idag?

2009-07-30 @ 16:57:20
URL: http://metrobloggen.se/Obscene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0