day 28 - a picture of you last year, how have you changed since then?

2010-10-06 @ 00:56:23

Jag i oktober förra året rå. Jag var femton och skulle faktiskt inte vilja spola tillbaka.

Då var jag überpank (nu har jag faktiskt 328 kronor), spenderade varenda öre på kläder som jag inte skulle tänka mig att ta på idag, umgicks med människor som jag inte ens då förstod varför jag spenderade så mycket tid med; och jag kände inte alls några av mina nuvarande bästa vänner. Jag var fan rädd för Sarah ju... ehe.

Då var jag kär så in i helvete och inte långt ifrån ett vrak, tror banne mig att jag fortfarande använde xD-smileyn, hade kortare hår, gick oftast i converse som nu vilar i frid, och utegångsförbud hade jag till och med!

Jag var arg. Väldigt. Ofta och mycket.
Och då klev min kära bror in i mitt rum och sa visdomsorden;
"Har alla träden brunnit ner?"
"Va?"
"Ja... besöker du aldrig din inre trädgård?"

Älskvärt.
På en liten sidenote så där.

Nej, inga fina dagar faktiskt. I statusarkivet på facebook (ja, året är trots allt 2010) påstår jag bland annat att livet var tråkigt, att jag behagade vara emo ett tag, "faaaaan", att livet var en soppa, folk var äckliga och att jag var sur för att jag inte orkade vara sur mer. Märker nu att jag var en större facebookwhiner än jag trott?!

Jag har växt upp ganska rejält sen dess. Tror jag. Om ytterligare ett år inser jag väl att jag inte har det.
Men saker som hände mig då vet jag hur jag ska förhindra nu.
Och det är fint.

*guh va mog1 inlägg*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0