BARCELONA

2010-08-05 @ 01:30:34


Ställde mig för att se över en mur, såg det här.

Gaudis konst. Måste tydligen uppskattas.


Random par på promenad.



Tro det eller ej men det är en kanin i min blogg. Det säljs skrikande djur i överfulla burar för 30 spänn styck på La Rambla, sjukt hemskt. En mekanisk iller kostar mer än en riktig.






Hemma från fem fina, varma och intensiva dagar i Barcelona. Jag har införskaffat massor av nya ringar, ett par skor som dränkte hela resväskan i stank och lite andra nödvändigheter. Krånglat ut till köpcenter och strand i utkanten av stan, lyckades självklart ta fel tunnelbana men fick hjälp av en fridsam (dock misstänkt) spanjor att hamna rätt; la playa visade sig vara en enda stor betonggrop där en snorunge hyrde ut stolar och parasol, men bara i en halvtimme. Blivit uppvaktad, försökt kommunicera med Ivan och Juan Carlos @ McDonald's respektive Burger King men aldrig fått rätt mat. Gått på vintagegator, ätit på Hard Rock Café, vandrat i parker, åkt turistdubbeldäckare, chillat vid hamnen, gått på zoo mest för att se världens enda albinogorilla, men den jäveln visade sig vara död så vi hyrde en minijeep och körde runt, till min stora glädje fanns ingen tuta, så jag fick tillfälle att ropa "DUUUT DUUUT", besökt en Ben & Jerry's bar... gir är bara förnamnet. Imorgon sätter jag mig åter i bilen och försvinner som sagt hundra gånger innan till Halmstad ett tag. LIV1


Kommentarer
Postat av: jenny

härliga bilder från ett underbart barca

2010-08-15 @ 11:06:17
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Särsarah

Du är fruktansvärt dåliga på att uppdatera unga dam!

SKÄRPNING ALLLLLLLLLLLLLLLLZ

2010-08-18 @ 17:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0