I'D QUITE LIKE TO MAKE IT IN THIS GAME

2010-03-10 @ 18:49:56
Tvära kast idag kan man ju säga. SCENARIOT: Börjar med att jag vaknar en aning för sent, det är svinhalt men varmt på väg till skolan, går in till dansen och hänger ryggsäcken (med mobil och plånbok i) i omklädningsrummet. Har lite lektion, tar med grejerna och går till matsalen. Vi äter, tittar spontant på en show i aulan som faktiskt var fett bra, vi går till Röda Korset och det lyckliga scenariot som dagen började med sjunker som en sten. "Vad är klockan?" "Vet inte, kan du inte kolla på mobilen?"
Stackars Alice upptäcker att det inte finns någon mobil att kolla klockan på. Inte någonstans.
De tre barnen köper i sin förvirring "lite" godis på Hemmakväll och går samma väg tillbaka till skolan och letar, men nay, ingen mobil. Inte hos vaktmästaren, i receptionen, i aulan eller matsalen, i omklädningsrummet, i danssalen, INGENSTANS. Alice vandrar hem och sörjer, kommer sedan på att hon faktiskt inte haft mobilen sen hon gick från dansen. Slutsats; STULEN!?!
Alice anländer to the house och ringer polisen och whinar, de säger typ "k" och att det inte finns något mer att göra egentligen.

Skrattar lite åt eländet.

Var visserligen klantig som lämnade det i ett olåst rum, men man borde inte behöva låsa in alla sina tillhörigheter hela tiden bara för att någon ska ta grejer som inte är deras. Det var första gången jag lämnade mobilen så och den gången händer det.

Ett annat mystiskt faktum var att min far fått ett tomt sms av mig runt klockan tolv, då hade jag inte mobilen. HMMM? HM HM HM?

Mitt i all bedrövelse skulle jag skriva ett ungefär "ge tillbaks min mobil för fan"-inlägg på facebook, fångar en liten glimt av ordet "kooks" och "p&l" skrivet av min vän Säry. Flyger i taket, för ja, de kommer.

Sen säger Gabriel "de har ställt in".
Alice säger NEY NEY NEY!
Sen enades vi om att det nog bara var ett rykte eftersom det ju hände förra året. P&Ls hemsida funkar inte riktigt, men det står The Kooks, klart och tydligt, och jag blev lycklig.

Nu återstår bara att hitta den där jävla mobilen!
HERÅ! (fint inlägg i övrigt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0