fjorton dagar i england

2011-07-05 @ 03:27:11

Jag har varit hemma ungefär en vecka nu. Det är nästan fånigt vad mycket känslor London rör upp i mig; därför tänkte jag ägna mig åt så lite sentimentala yttranden som möjligt.

Dessa två veckor är svåra att dela upp i dagar (och vanligtvis brukar jag inte tycka om att definiera faser i dygn heller), de smälter ihop till en smärre surrealistisk suddig massa. Datorer är ju dock bra på att sortera på datum och siffror och såntdär, med hjälp av det ska jag försöka ge mig på en sammanfattning. Här kommer del ett av Londonresan of doom, trots att bokförandet av de första dagarna är fett bristfällig.


Efter bilresa, flyg, transfer, tunnelbana och incheckning i vår undersköna lägenhet begav vi oss till Pizza Hut (ostfyllda kanter ♥), och köpte sedan nödvändigheter i stil med cola och choklad. 19:17 lokal tid gick de fyra barnen till sängs.




Dag två började stenhårt med Oxford Street och två restaurangdissar inom loppet av fem minuter (det innebär att man sätter sig på uteserveringen, får menyn och sedan går, och det är jävligt hardcore), innan vi slutligen tog mark på ett stökigt Café Nero. Kvällshänget i HydaN^ finns dokumenterat ovan, annars gick vi på upptäcksfärd i Bayswater där vi bland annat fann en mysig pub och ett oerhört sunkigt fish & chips-palats vid namn Mr. Fish. Legendariskt!

Dag tre och fyra saknar helt bilder, men kan omnämnas ändå! Tisdagen den 14e, aka tredje dagen, var en av två dagar som det inte regnade alls. Nice. Vi vandrade genom hela Hydan, till butikerna i Kensington, glodde på en random kyrka och gigantisk staty samt Royal Albert Hall. På tillbakavägen ville vi gärna åka ett par varv i hästkarusellen som vi suktade efter. You have to have a child with you, sorry, sa damen i kassan. Ragemode. Det är då inte lätt i England. Ena sekunden vill man vara myndig för att kunna köpa Misfits DVD-box (det är sant), och i nästa nekas man ponnyhäst.




Dag fem började med en enslig regnpromenad för min del, medan de andra barna sov. Mitt dåliga lokalsinne är en fara för mig själv. Så småningom pallrade vi oss i alla fall till All Star Lanes för att bowla. Där benämndes Sigrid "Sigird", förövrigt. Ett Misfitsavsnitt på det och aftonen var komplett.

STAY TUNED för den SPÄNNANDE uppföljaren!!!!!!!!!!!!!!!!1111111


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0