bday kid etc

2013-02-22 @ 14:34:00
Igår fyllde jag 19 år.

I ett potentiellt försök att föryngras slår jag på Green Day-dängor, så där som jag gjorde för sex år sen. Inte en enda sekund vinner jag tillbaka, istället får det dåliga samvetet inför mig själv som cynisk och fördömande trettonåring mig att byta spellista. Det var ju inte sån här jag skulle bli.

Jag känner avundsjuka mot de som fortfarande går i trean på gymnasiet. Vild rivalitet mot mig själv på skolans turné, på mitt projektarbete, i Kafé Bryggan och livet med en almanacka. Dova kval över tiden som passerat sedan den sextonde juni, men någon slags tacksamhet inför fula armégröna vårkläder som signalerar att det här jävla postgymnasiala året snart är över.

Och ändå greppar jag inte att livet är den verksamhet som försiggår nu. Att det inte finns något övergångsår. Att det är dags att göra ett ordentligt kalsongryck och proceeda lite.
 
Välkommen att söka igen nästa år, säger svart text på vit bakgrund och jag undrar vem som ska ta emot mig om inte ens linjer där "alla genrer är välkomna". Jag vill inte förbruka ännu en sommar, höst, vinter och vår med att ringas in kl 06:55 och tjäna pengar som jag inte vet vad jag ska spendera dem på. Det finns drömmar om Sydostasien och Mellanamerika, men var ska jag då få tid att skriva musiken som jag ändå inte skriver om jag så är ledig en vecka?

Alla föregående och framtida upplagor av Alice: ursäkta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0