jaha

2012-06-07 @ 18:15:32


Här är mitt taggade fejs sekunderna innan jag ger mig ut i livet.

Du och jag håller andan och håller händer i språnget, sa Kent och planterade ett litet ångestfrö, där mössor flög i luften och jag tänkte nu slipper jag den och den, sen rakt ner på Komvux öster, sjöng Mackan Krunegård och stal det sista lilla hopp som bodde i mitt bröst. Den 1 augusti skriver jag in mig på Arbetsförmedlingen. Och den här ovissheten, den slår mig matt. Lyckas inte ens omvända den till något positivt. Jag dör om jag inte får stipendiet, jag dör om jag blir arbetslös ett år men jag dör tamefan om jag ska jobba. Räds de som tror på mig och alla lycka till och något annat vore slöseri, men avskyr de som inte förstår.

Mamma har köpt tomatpanini och kokar soppa till. Kvällarna är ändå ganska varma och blommorna grinar fånigt åt mig, Emil går in utan att knacka och allt. är. så. jävla. vackert. Framtiden hägrar i nya byxor, alla studenttårar omkring mig och ljust klockan tre. Allt är så smärtsamt vackert men så. jävla. förgängligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0